lördag 5 juni 2010

nu har jag varit med barnen själv på djurparken.
gick bara fint tack vare att man har syskonvagn nu :D

först gick vi ner på stan för att ta ut nå pengar och så köpte jag fingervantar åt miralee. sen gick vi vidare.
när vi kom fram så var det två stycken före i kö och jag vet inte vad dom höll på med för de tog en j-vla tid. nelly blev arg så till slut lämna jag kön å satte mej på en bänk istället och tog upp nelly. sen satt vi å vänta där ett tag.
då kom en hel busslast så jag skynda mej ställa mej i kö igen (då hade dom öppnat en till kassa)
så när de äntligen var min tur att gå in så säg hon i kassan, du får ställa dej i den andra kön för jag måste gå till den andra kassan nu.
VA?!!! men hallå ska jag ställa mej sist i den andra kön som nu fyllts på med ett helt busslast med folk , då jag var den enda som stod i den kön vid kassan som hon hade. näää de gick jag inte med på, så jag fick gå in ändå men de var för att jag hade säsongskort.

sen gick vi in, nelly var fortfarande arg (hungrig) så vi skynda hos till barnens djurpark å satte oss vid hästridningen för å ge nelly mat.
sen somna hon tillslut och jag å miralee kunde gå runt parken i lugn och ro :)
gick på leklandet, fick oss 3 gosedjur på 5 försök med den där klo-gripargrej automaten :)
sen hoppa hon studsmatta, tills de var några flickor som ville hoppa, då gav vi dom den studsmattan och gick till hoppborgarna istället, där hoppa hon omkring ett tag sen satte jag hon i vagnen, köpte en klubba och sen for vi å titta lite på sälarna och börja gå hem.

gick in på icA och köpte skinka o tomat, tänkte göra varma mackor till middag, då vi står i kassan somnar miralee och nu är vi hemma å hon sover i vagnen, nelly vaknade lagomt till jag stängde dörren. nu ligg hon här brevid å tittar omkring :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar